top of page

Bra flyttstädning i Solna

Solnas bästa och mest omtyckta flyttstädningsfirma.

Boka din flyttstädning med oss idag!

Månadens erbjudande - Just nu har vi 15% rabatt

Flyttstäd i Solna

För en enklare flytt

Flyttdagar kan vara spännande men också väldigt stressiga. Det är mycket som måste göras och det kan kännas svårt att hinna med allting. Flyttstädningen är ett moment som ofta underskattas. Det är ett stort projekt som kan ta flera timmar. Det krävs en grundlig städning av alla rum på detaljnivå. Vi erbjuder en omfattande flyttstädning i Solna. Vi rengör kylskåp, spis, ugn, lister, fönsterbrädor och mycket annat. För att din flyttdag ska bli så smidig som möjligt bör du anlita vår städhjälp. Vi på En Renare Vardag tar hand om ditt hem och ser till att du lämnar över din bostad till sin nya ägare i bästa skick.

e3b2bd21-3c96-4758-b6dd-fccccd4574a5.jpg
b3e21dce-d79d-48ab-b45e-c9cddc90f447.jpg

Storstädning av hela bostaden

En komplett flyttstädning innebär ett stort arbete. Vi ser till att rengöra din bostad både effektivt och noggrant. När vi utför flyttstädning i Solna ingår även fönsterputsning. Du kan vara säker på att din bostad kommer att bli ren och fräsch. Vi strävar alltid efter städresultat över förväntan. Våra städare ser till att ta med sitt eget städmaterial i form av utrustning och rengöringsprodukter. Därför kan bostaden vara tom inför flyttstädning i Solna.


Med effektiva och miljövänliga metoder tar vi hand om din städning. Vi lägger alltid extra tid på detaljer. Efter din flyttstädning i Solna kommer en städare som är kontrollansvarig att se till att hela städningen har utförts på bästa möjliga sätt. På så sätt garanterar vi en rutinmässig och korrekt städning.

Flexibel flyttstädning
i Solna

Vi är flexibla och anpassar din flyttstädning i Solna efter dina önskemål och behov. Vi erbjuder en rad olika städtjänster som du kan lägga till inför din städning. Det kan till exempel vara tvättning av persienner, städning av förråd, balkong och putsning av inglasad balkong. Hos oss kan du skräddarsy din egen flyttstädning i Solna efter dina behov.


Du kan omboka eller avboka din flyttstädning i Solna senast 24 timmar innan den bokade tiden helt kostnadsfritt. Vi är flexibla och kan vanligtvis komma under relativt kort varsel. Vi är ett städteam där alla är erfarna och utbildade inom städ.
 

f8d1dbe1-4b32-47d4-b734-e73d3d19e5a5.jpg
b3e21dce-d79d-48ab-b45e-c9cddc90f447.jpg

Vi sköter flyttstädning i Solna

Vi gör alltid kontroller efter varje flyttstädning i Solna för att garantera en perfekt städning. För oss är du som kund vår första och största prioritet. Vi ger alltid våra kunder en tredagars garanti efter varje städning.

 

Den finns för att försäkra dig om att vi alltid gör vårt bästa för att du ska bli nöjd med vår flyttstädning i Solna. Behöver du städhjälp under din flytt? Vi gör din flytt enklare. Hör av dig till oss på En Renare Vardag så bokar vi in din flyttstädning!

Mer Info Om Flyttstädning I Solna

Image by Raphaël LR

Vi erbjuder komplett flyttstädning i Solna med allt vad det innebär.

 

Alla vill flytta in i en ren och fräsch bostad. Men flyttstädning kräver noggrannhet och är ett väldigt stort projekt. Att flytta är redan stressigt som det är, ägna dig åt att planera allt annat, så tar vi hand om flyttstädningen åt dig! Det förekommer att det uppstår en tvist mellan utflyttande och inflyttande boende vad gäller flyttstädningen. Därför är vårat nöjd kundgaranti extra viktigt när det gäller städning i Solna. Vi följer upp resultatet av arbetet tillsammans med kunden och fakturerar efter ditt godkännande. Våra utbildade medarbetare använder sig utav moderna metoder och miljövänliga medel för att uppnå det bästa resultatet som ingen kan klaga på.

Vi tar även med våra egna rengöringsprodukter och städmaterial vid flyttstädning, då vi antar att huset är tomt på allt. I den flyttstädning vi erbjuder ingår dessutom fönsterputsning.

 

Vad ingår i ett bättre pris för flyttstädning i Solna?

  • Hög kvalitet till rimligt pris

  • Alltid samma städerska

  • Nöjd kundgaranti

  • Intern utbildning till Våra medarbetare

  • Ansvarsförsäkring & Personal försäkring

  • Hög Säkerhet

  • Inga inställelseavgifter, inga fakturaavgifter, inga resekostnader

  • Varje anställd skriver på ett sekretessavtal samt lämnar ett utdrag ur

 

Följande ingår ej i ett standard avtal för flyttstädning i Solna, men kan tilläggsbeställas.

  • Tvätt av väggar och tak i köket, 150kr (endast avfläckning av synliga fläckar ingår). 

  • Persienntvätt, 200kr 

  • Balkong, 120kr  

  • Putsning av inglasad balkong, från 250kr 

  • Utsida på fönsterbleck, från 40kr/fönster 

  • Vindsutrymme/föråd, 200kr

  • KÖK
    Rengöring av skåpluckor/lådfronter och fronter på vitvaror och på sidorna där man kommer åt. Rengöring av spishäll, ugnsluckor utvändigt och fläkten -ovanpå och under. Rengöring av ugn och kylskåp utvändigt och invändigt. Rengöring av bänkar, diskho och kakel/väggar ovan bänkarna. Rengöring i sopskåpet. Rengöring utvändigt av kaffebryggare, vattenkokare och övriga hushållsmaskiner. Rengöring av mikrovågsugn, in- och utsida. Rengöring av belysning, bord och stolar, fönsterbrädor och element
  • BADRUM
    Rengöring av duschkabin/badkar, in och utsida samt kanter. Rengöring av hela WC-stol, in- och utsidor. Rengöring av handfat. Rengöring av badrumsinredning och speglar. Rengöring av väggarna över badkar och handfat. Avfläckning av resterande väggytor.
  • ALLRUM
    Dammtorkning av samtliga fria ytor, på möbler, tavelramar, lampskärmar, lister, socklar mm. Dammsugning av tygmöbler. Avfläckning av dörrblad och karmar och runt strömbrytare mm
  • GOLV
    Dammsugning av golv och mattor. Våttorkning av golvytor.
  • KÖK & PENTRY
    Tömning av sopor. Avtorkning bord, stolar, diskbänk och övriga bänkar och hyllor. Avtorkning av skåp och lådor på utsidan, sopskåp även invändigt. Avtorkning av spis, micro och kaffeautomat. Avfläckning av dörrar, karmar samt strömbrytare. Dammsugning och våttorkning av golv (städmaterial anpassas efter golvmaterial).
  • TOALETTER
    Rengörning av handfat, toalett och dusch. Avkalkning för ovan nämnda om det behövs. Putsning av speglar, avfläcka dörrar, karmar och strömbrytare. Påfyllning av toapapper, pappershanddukar och tvål. Tömning papperskorgar och sanitetsbehållare. Dammsugning och torkning av golv. Fuktmoppning av golv (städmaterial anpassas efter golvmaterial).
  • STÄDMATERIAL
    En städ vagn med tillhörande utrustning hyrs till kund. (Frivilligt) En dammsugare hyrs till kund. (Frivilligt) Alla medel som används i kontoret är Svanesmärkta och miljömärkta.
  • KONTORSRUM & GEMENSAMMA YTOR
    Tömning av papperskorgar. Avtorkning av fria ytor på skrivbord. Avtorkning av fönsterbänkar, hyllor mm. Avtorkning av telefoner och bordsarmaturer. Torkning av receptionsdisk samt övriga möbler. Torka bort fläckar på dörrar, karmar, väggar. Torka bort glaspartier och strömbrytare. Kontorsstol dammsugs vid behov, underredet torkas. Iordningställning av stolar i konferensrum. Dammsugning av golv och mattor. Fuktmoppning av golv (städmaterial anpassas efter golvmaterial). Damning av fria ytor. Borttagning av fläckar på speglar, lister och dörrar. Upprättas i samband med jobb start och samråd med kund för att åstadkomma det bästa resultat.
  • ÖVRIGA YTOR
    Avtorkning av lister, dörrhandtag, tavlor, brandsläckare mm. Damning av hyllor över normal räckhöjd. Dammsugning av stoppade möbler. Dammtorkning av gröna växter.
  • STÄDSCHEMA
    Upprättas i samband med jobb start och samråd med kund för att åstadkomma det bästa resultat.
  • KÖK
    Torkar av allt kakel ovanför diskbänken Torkar av alla köksluckor utvändigt Torkar av alla vitvaror utvändigt, inklusive kaffebryggare, brödrostar, vattenkokare Torkar av lampor (som är nåbara) Rengör diskhon och kranar Lägger disken i diskmaskinen (vid önskemål) Tömmer soporna och torkar av utrymmet under diskbänken där soporna kastas. Dammsuger och våt torkar golvet Dammtorkar/våt torkar alla öppna ytor, som t.ex. bord, bänkar, hyllor, eluttag mm. Dammtorkar golvlister och socklar Torkar dörrar, karmar och fönsterbrädor
  • BADRUM
    Torkar av allt kakel runt toalettstolen, handfatet och duschen/badkaret Rengör toalettstolen, duschkabinen och badkaret Torkar av lampor Rengör handfatet – även under Rengör all armatur som man kommer åt Dammsuger och våt torkar golvet Putsar speglar Dammtorkar/våt torkar badrumsmöbler och vitvaror utvändigt Torkar dörrar, karmar och Fönsterbrädor Våt torkar golvet
  • ALLA RUM
    Dammtorkar/våttorkar alla öppna ytor, som t.ex. bord, bänkar, bokhyllor, eluttag mm. Dammsuger soffor och fåtöljer – både utanpå och under dynor Dammsuger golvet och mattor (även under kanterna) och våttorkar golvet Dammtorkar golvlister och socklar och lampor (som är nåbara) Dammtorkar tavellister och putsar speglar Torkar dörrar, karmar och fönsterbrädor
  • VAD KOSTAR STÄDHJÄLP?
    Vad betalar ni för städhjälp idag? Troligtvis är vi inte bara billigare men även bättre! Det är alltid svårt att ge ett exakt svar innan vi får se enheten. Men i och med RUT-avdraget så är det inte speciellt dyrt.
  • MÅSTE JAG VARA HEMMA VID FÖRSTA STÄDTILLFÄLLET?
    Ja, det är bra om du är hemma vid första städtillfället för att träffa personen som städar. Det följer även med en arbetsledare ut vid första tillfället för att göra en kvalitetskontroll. Då har du även möjlighet att kvittera ut nycklar om så önskas.
  • ÄR DET ALLTID SAMMA PERSON SOM KOMMER TILL MIG?
    Ja, vårt upplägg är att du har samma städare utom vid sjukdom eller semester. Vid dessa tillfällen kontaktar vi den som ni anmält som kontaktperson innan vi skickar en vikarie. Om vi av någon anledning måste byta ut städaren hos dig så blir du alltid kontaktad om det innan.
  • MÅSTE JAG VARA HEMMA UNDER STÄDTILLFÄLLET?
    Nej, Du kan kvittera ut nyckel gentemot en nyckelvittnes så städar vi hemma hos dig medan du jobbar.
  • HUR ARBETAR EN RENAREA VARDAG MED SÄKERHET?
    Alla våra personal är ansvarsförsäkrade. Innan anställning måste varje anställd skriva på ett sekretessavtal samt lämna ett utdrag ur belastningsregistret. En Renare Vardagsrutiner för hantering av nycklar, larm och andra kunduppgifter är speciellt utvecklade för att skapa trygghet och sekretess för dig.
  • HUR SNABBT KAN VI KOMMA IGÅNG MED STÄDNINGEN?
    Efter att ha fått dina kontaktuppgifter så bokar vi in städning direkt för den önskade datum och tid.
  • VEM STÅR FÖR STÄDUTRUSTNINGEN?
    Våra städare åker kommunalt ut till er kunder (med undantag för våra flyttstädteam) därför behöver du ha material hemma när vi kommer. Vi förespråkar en så miljövänlig städning som möjligt och städar därför gärna med microfiber trasor och miljövänliga medel.
  • MÅSTE JAG LÄMNA UT NYCKLAR?
    Nej, om du garanterar att vara hemma när städningen påbörjas och avslutas behöver vi ingen nyckel. För att vår försäkring ska gälla måste vi kvittera ut nycklar av er eller att ni är hemma och öppnar och sedan låser när vi är klara. Om ni väljer att gömma nycklar eller andra lösningar så gäller inte vår försäkring om det skulle hända någonting.
  • VAD HÄNDER OM NÅGOT GÅR SÖNDER?
    En Renare Vardag har ansvarsförsäkring som täcker eventuella skador på eran egendom som kan uppkomma under vårt arbete. Skadeanmälan MÅSTE meddelas inom 24 timmar efter städningen därefter kan vi tyvärr inte godta skadan. Försäkringsomfattning ligger på 10 000 000 kr. Vid första städtillfället ber vi varje kund att berätta oss om eventuella skador i hemmet samt känsliga tavlor, möbler, gardiner eller golv så att vår personal vet hur rengöra dessa saker. Vi tyvärr tar inget ansvar på saker som går sönder t.ex. på grund av ålder eller när något tekniskt fel inträffar på t.ex. en tvättmaskin eller dammsugare. Visa saker (t.ex. vas, tavlor eller prydnader) som går sönder p.g.a. ouppmärksamhet av våra städare a kan ersättas gentemot ett kvitto. Saknar ni kvitto, måste ni värdesätta objektet med en aktör på marknaden eller ta fram en liknande produkt med samma pris, för att underlätta vårt arbete med att hantera skadan.
  • ARBETAR NI PÅ RÖDA DAGAR?
    Nej, det gör vi inte. Du har två alternativ om städning faller på en röd dag. Första alternativet är att bara hoppa över ett städtillfället - du behöver inte göra någonting. Om vi inte får något meddelande från dig, så antar vi att du inte vill ha städning den här dagen. Andra alternativet är att få ny tid innan, eller efter den lediga dagen - Vi ber dig att du kontaktar oss i så fall, så att vi kan hitta en bra lösning för dig.
  • HUR HANTERAR NI SEMESTER?
    Våra semestertider är under juli månaden. Vi har ett antal vikarier som jobbar under juli om du önskar att ha städning då. Om ni har tänkt att ha en semester i någon annan månad, vänligen kontakta oss så vi kan avboka städningen under den tiden.
  • HUR BLIR JAG KUND?
    Du kontaktar oss genom vårt kontaktformulär, per telefon 08-660 55 55 eller genom e-post till info@enrenarevardag.se så hör vi av oss så fort som möjligt och senast inom 24 timmar. Du börjar alltid med en provstädning med 30% rabatt vid första tillfälle för att se om du är nöjd med tjänsten och om det är något för dig.
  • HUR LÅNG TID TAR EN STÄDNING?
    Det beror på storlek och skick av bostad. Det brukar ta mellan 3 och 8 timmar. Ju större bostad desto fler städerskor skickar vi på en gång, så att de kan klara av en storstädning eller flyttstädning inom en arbetsdag. Vi kan säga till lite mer exakt hur länge storstädning/ flyttstädning ska ta, efter vi går runt genom bostad och se hur det ser ut.
  • KAN JAG AVBOKA I SISTA MINUTEN?
    Tyvärr. Vår administration klarar inte av sista-minuten avbokningar. Vi kan inte fylla luckorna och därför debiterar vi enligt avbokningsreglerna nedan. Vid avbokning i sista minuten debiteras kunden 50% av totalbeloppet för det tillfället. Du kan avboka flyttstädning / Storstädning 72 timmar efter att du lagt order hos oss, annars tillkommer en administrationsavgift på 500kr. Du kan avboka hemstädning 24 timmar innan bokade tid utan extra kostnader. Avbokningar sker endast via mail. Vid akuta fall utanför arbetstid vänligen skicka SMS till 076 038 08 03, under arbetstider ring oss per telefon 08-660 55 55 eller använd kundportalen. OBS! Under uppsägningstiden kan man inte avboka städning, däremot går det att boka om.
  • KAN MAN AVBOKA STÄDNINGEN UNDER UPPSÄGNINGSTIDEN?
    Tyvärr, den avbokade städning måste ombokas annars kunden blir debiterat på den kvarstående städningen om kunden inte önskar sig nån städning.
  • KAN MAN ÄNDRA PÅ SIN ABONNEMANGS FORM ?
    Man kan alltid ändra på sitt städ abonnemangsform från det lilla paket som innehåller var fjärde vecka städning till ett större abonnemangs form men inte tvärtom.
  • VAD HÄNDER OM JAG INTE ÄR NÖJD MED STÄDNINGEN?
    Kvalitén på det jobb vi utför är av jätteviktig för oss, och skulle du vara missnöjd med vårt arbete ger vi dig möjlighet att inom 24 timmar göra en reklamation. Därefter åtgärdar vi så snabbt som möjligt problemet. Detta är av största vikt för oss då vi eftersträvar att du skall vara till 100% nöjd med vårt arbete. Om kunden hör av sig för en kompensation som har redan passerat 24 timmar så ersätter vi tyvärr ingenting. Det är därför är väldigt viktigt för oss att ni hör av er omgående när ni är missnöjda med något.
  • HUR SÄGER JAG UPP MITT STÄDAVTAL?
    Skulle du av någon anledning inte vilja fortsätta med oss så meddelar du oss endast via mail. Vi har inga långa kontrakt. Om inget annat har avtalat så gäller 3 månaders uppsägningstid för alla Hemstädskunder. Detta gäller under hela din tid som kund hos oss Om vi skickar avtal till er och ni signar inte av nåt anledning ( Mailet inte kommit fram, vi glömde och liknande orsak) så gäller detta som ett avtal att ni läste vår policy och har ett löpande avtal med 3 månaders uppsägningstid. Observera att man inte kan avboka sin städning under uppsägningstiden , man kan endast omboka.
  • HUR FUNGERAR RUT-AVDRAGET?
    Från och med den första 1 juli 2009 kan privatpersoner få skattereduktion genom fakturamodellen. Det innebär att du som kund betalar hälften av arbetskostnaden till den som utför arbetet. För att du ska kunna utnyttja fakturamodellen krävs att företaget som anlitas har F-skattsedel. När arbetet är utfört begär företaget resten av arbetsersättningen av Skatteverket. Följande år står det förtryckt i din inkomstdeklaration hur stort belopp du har fått i preliminär skattereduktion. Efter 1 januari 2016 har regeringen fattat beslut att summan sänks från 50 000kr till 25 000kr per person med 50% skattereduktion för Rut-avdrag och för enkla städning.
  • VAD INGÅR I RUT-AVDRAGET?
    I våra priser ingår också att vi administrerar RUT-avdraget med Skatteverket åt er samt inga inställelseavgifter och inga resekostnader.
  • BUTIKSYTA
    Dammsugning och våttorkning av golv Putsning av speglar Tömning av papperskorgar Dammtorkning av fria ytor
  • KÖK
    Dammsugning och våttorkning av golv Dammtorkning av fria ytor Rengöring av diskbänk Tömning av sopor
  • KONTOR
    Dammsugning och våttorkning av golv Dammtorkning av fria ytor Tömning av papperskorgar
  • TOALETT
    Rengöring av toalettstol Rengöring av tvättställ Putsning av spegel Tömning av papperskorg Påfyllning av engångsmaterial Dammsugning och våttorkning av golv
  • KONTORSRUM & SKOLSALAR
    Dammsugning av golv och mattor Golv moppas, våttorkas vid behov Dammning av fria ytor Avtorka fria ytor på bord, fönsterbänkar, skåp och hyllor Borttagning av fläckar på speglar, lister och dörrar Tömning papperskorgar Kasta avfall, sopsortering
  • TOALETTER
    Rengöring handfat och toalett in- och utvändigt Golv moppas och våttorkas Påfyllning av toalettpapper, pappershanddukar och flytande tvål
  • TRAPPOR
    Dammtorkning av ledstänger samt fria ytor Golv moppas och vid behov våttorkas
  • LUNCHRUM
    Dammtorkning av fria ytor på möbler Rengöring av diskbänkar om porslin o dyl. är bortplockat. OBS! Diskhantering utförs vid beställning Golv moppas och våttorkas
  • KORRIDORER
    Dammsugning av golv och mattor Golv moppas, vid behov våttorkas
  • KÖK & PENTRY
    Rengöring kök eller pentry Avtorkning av arbetsbänk och diskbänk Dammsugning av golv och mattor Avtorkning köksbänk och bord
  • VAD BEHÖVER JAG TÄNKA PÅ INFÖR EN FLYTTSTÄDNING?
    Gå igenom hela bostaden och se till att alla skåp och lådor är tomt. Meddela oss om alla eventuella skador. Vi rengör endast möbler och utrustning som är helt tömda inuti. Du är skyldig att lämna ut fönsternycklar till städpersonalen om det behövs. Om du önskar städning på baksidan av tung utrustning (t.ex. kyl, frys, tvättmaskin och torktumlare, värmeelement i skåp, etc.) är du skyldig att flytta utrustningen på egen hand eller möjligen be vår personal om hjälp. Vår personal flyttar inte denna typ av utrustning på egen hand. Om utrustningen inte flyttas täcker garantin inte de platser som skulle ha rengjorts, men inte rengjordes eftersom det inte fanns tillgång till dessa. Vi ansvarar inte för kåpor på badkar såsom jacuzzi, filter i köksfläkt och ugnsplåtar. Kom ihåg att frysa av frysen.
  • VEM STÅR FÖR STÄDMATERIAL VID FLYTTSTÄDNING OCH STORSTÄDNING?
    En Renare Vardag står för städmaterial, städredskap för flyttstädning och storstädning.
  • BADRUM
    Rengöring av all sanitet, även under badkaret (front till Jacuzzi nedmonteras och återställes av kund) Rengöring av alla kakel Kalkborttagning överallt Rengöring av dörr och badrumsskåp Rengöring av tvättmaskin, torktumlare och torkskåp in- och utvändigt Rengöring av golvbrunnar och ventiler Rengöring av alla förvaringsutrymmen Rengöring av belysning Rengöring av eventuellt fönsterbrädor, golvlister och kontakter Dammsugning och våttorkning av golv Avtorkning av speglar
  • KÖK
    Rengöring av mikrovågsugn Rengöring av kran Rengöring av alla kakel Kalkborttagning överallt Rengöring av kyl och frys in- och utvändigt (frys rengörs endast om den är avfrostad då städningen påbörjas) Rengöring av utdragen spis in- och utvändigt även ugnsplåtar och ugn Rengöring av diskmaskin in- och utvändigt Rengöring av skåp, lådor och bänkar (inuti om de är tömda, gäller även besticklådan) Rengöring av köksfläkt samt ventiler (ej inuti) Rengöring av lampor Rengöring av dörr och ram Rengöring av fönsterbrädor, golvlister och kontakter Dammsugning och våttorkning av golv
  • ÖVRIGA RUM
    Rengöring av golv Rengöring av golvlister, kontakter, dörrar, ramar, fönsterbrädor, element samt målade ytor (väggar och tak ingår ej) Rengöring av garderober, in- och utvändigt (om de är tömda) Följande ingår ej i ett standard avtal och kan tilläggs beställas: Tvätt av väggar och tak i köket (endast avfläkning av synliga fläckar) Persienntvätt Balkong Putsning av inglasad balkong Utsida på fönsterbleck Vindsutrymme/förråd
Image by Spacejoy

BEGÄR OFFERT

Sugen på att komma igång? Begär en offert idag!

bottom of page